رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو
شما دانشجوی عزیز می‌توانید فایل‌های درسی مورد نیاز خود را از طریق این سایت با ارزانترین قیمت به دست آورید
۱۱ دی ۹۳ ، ۰۸:۲۹

گناه 2

با سلام خدمت شما خواهر گرامی از لطف شما و پی‌گیری شما متشکرم.

در مورد مطلبی که مرقوم کردید باید بگویم که کسی که مرتکب به گناه و عمل خداناپسند می‌َشود هر چند خداوند و آیات او را به ظاهر انکار نمی‌کند ولی این عمل او با این که به وجود خدا باور دارد و حتی با او حرف می‌زند استحضاء و مسخره کردن خداوند متعال است. و این رویه شخص رفته رفته او را به جای می‌رساند که آیات الهی را تکذیب کرده وآن‌ها را به سخره خواهد گرفت. قرآن کریم حال این گونه افراد را این گونه توصیف می‌کند: «ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُن‏»؛ سرانجام کسانی که مرتکب گناه و اعمال ناپسند می‌شود آن است که آیات خداوند را تکذیب کرده و آن‌ها را به تمسخر خواهند گرفت(روم-10).

شاید بشود گفت که زبان حال چنین کسی مانند شخصی است که ادعای محبت و دوستی را می‌کند ولی علی‌رغم ابراز ارادت و محبت کاری را انجام می‌دهد که طرف مقابلش آن را دوست ندارد و همینطور که رو در روی او به کارش ادامه می‌دهد باز به او می‌گوید که من تو را دوست دارم و مخلصت هستم.

نکته‌ی دیگر این است که حرف زدن با خداوند مهم نیست آن چیزی که از نگاه خداوند ارزشمند است ایمان به او و عمل به دستورات و ترک چیزهای است که وی نمی‌پسندد. یکی از کسانی که خدا را خوب می‌َشناسد و حتی با او حرف می‌زند شیطان است ولی با این حال منشاء سرکشی و عصیان و کفر هم همین شیطان است. شیطان به دنبال هوای نفس خود رفت و با این که به حضور و قدرت خداوند باور داشت، ایمانش را از دست داد.

بنابراین، برای این که انسان ایمان به خداوند داشته باشد تنها ادعای باور به وجود و حضور خداوند کافی نیست و باید عمل صالح نیز انجام دهد. همانگونه که قرآن کریم هم تمامی آدمیان را در زیان و خسران می‌داند مگر کسانی که دارای ایمان هستند و عمل صالح انجام می‌دهند(سوره عصر2-3). 

موفق باشید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۱
مرتضی حدادی

شیطان

گناه

گناه‌کار

نظرات  (۱)

سلام به قلب مهربتون ، حرفتون حقه ، ایشااله که خدای کریم دستگیر همه ی بنده هاشه ، استغفار واقعی واقعی تنها راه برگشته تقویت صبر و اراده و محکم تر کردن ایمان...........خدا بهتون عمر با عزت بده التماس دعا

پاسخ:
پاسخ:
از عنایت شما ممنونم، البته این حرف‌های که گفته شد بر گرفته شده از رهنمودهای قرآن کریم و روایات اهل‌بیت علیهم السلام است و چیزی از خودمون نگفتیم. از خداوند می‌خواهم که به همة جوونای ما این توفیق رو بده که در راهش قدم بردارند و از دام‌های شیاطین جنی و انسی نجات پیدا کنند و راه رشد و حقیقت رو به سلامت پشت سر بذارن و به سعادت دنیا و آخرت نائل بشند.
با آرزوی توفیقات شما
حسنی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی