رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو
شما دانشجوی عزیز می‌توانید فایل‌های درسی مورد نیاز خود را از طریق این سایت با ارزانترین قیمت به دست آورید

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

Imam-Roshanfekran.jpg

morteza hadadi

به نظر بنده روشنفکری بازتابی از فطرت حقیقت طلب آدمی است. انسان روشنفکر مخاطب اصلی قرآن کریم و کتب آسمانی است و تنها کسانی از آن بهره‌ لازم را می‌برند که اهل اندیشه و تعقل باشند. مسئله‌ی اساسی در بحث روشنفکری تعریف ما از روشنفکر است که روشنفکر به چه کسی گفته می شود. اگر روشنفکری را در فضای اندیشه‌های غربی و سکولار معنا کنیم، سرانجامی جز رسیدن به نسبیت‌گرایی وتکثرگرایی در اندیشه نخواهیم داشت. بنابراین اولین قدم برای رسیدن به روشنفکری بهره‌مندی از ابراز معرفت و شناخت لازم و مشترکی است که زبان مشترک و واقعیت نمایی به افراد بدهد.

علم «معرفت شناسی» یا اپیستومولوژی برهمین اساس بوجود آمده است. کسانی همچون علامه طباطبایی و شهید مطهری در حوزه معارف اسلامی و پلنتیگا در کلام مسیحی سعی در ابتناء مباحث خود بر این علم داشته اند. متاسفانه در دوران تاریخی گذشته افرادی با شعار روشنفکری و برای رسیدن به منافع خاصسشان با سفسطه‌گرایی و کنار‌گذاشتن منابع معرفت همچون وحی و فلسفه‌ی اسلامی و با ژستی روشنفکر مآبانه سعی در یکه تازی در این عرصه و دفع اندیشه‌های مخالف خود را داشته اند. در واقع این گروه را باید تاریک اندیشانی دانست که به جای رساندن انسان به نور او را به سوی تاریکی و جهالت سوق داده‌اند. فریاد جلال آل احمد از دست اینان خواندنی است.الب اینجاست که متاسفانه کسانی با سبقه‌های دینی و حوزوی به دلایل مختلف از اصول روشنفکری دینی را زیر پا می‌گذارند و بدون این که مبنای روشن و واضحی را بیان کنند، با قیافه‌ای حق به جانب و روشنفکرانه خود را روشنفکر دینی خطاب می‌کنند. مرحوم دکتر شریعتی با دغدغه‌های قابل تحسین وتقدیری که که داشتند را نمی توان یک روشنفکر دینی به حساب آورد زیرا نگاه او به دین و مبانی اندیشه‌های دینی از بیرون و با نگاهی جامعه شناختی بوده. از این رو در لابلای آثارشان برخی از تعارضات آشکار با مبانی تفکر اسلامی نمایان است. و همچنین امثال سروش و کدیور .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۳ ، ۰۵:۳۸
مرتضی حدادی

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/23538/smpf.jpg

چندی پیش یکی از دوستان عزیز دانشجو سوالی را مطرح کردند که بهتر دیدم در اینجا بیاورم. 

سوال: من هرچه فکر می‌کنم رفتار جبهه پایداری وتاکید آن روی اصلح و بی توجهی آن به واقعیات جامعه درحوزه انتخاب کاندیدهای مجلس یا ریاست جمهوری و بی توجهی آن به نتیجه به اسم تکلیف گرایی برای من حلاجی نمی‌شود .تکلیف گرایی خوب است اما اگر نتیجه گرا نباشیم نگاه‌مان به نتیجه نباشد درحوزه سیاست کاملا ساده لوح می‌شویم و مدام شکست می‌خوریم .به نظر من باید هدف را انتخاب کرد و دنبال مسیر شرعی که منطبق بر واقعیات جامعه باشد گشت وآن‌را انتخاب کرد .اگر بدون توجه به واقعیات و هدف فقط تاکید بر روی تکلیف کنیم و بگوییم هرچی شد شد و به ما چه، دیگر اصلاً درسیاست باقی نمی‌مانیم چه برسد به اهدافمان که به آن‌ها برسیم.

پاسخ:

با سلام و عرض تشکر از نکته سنجی و دغدغه‌های مثبت شما دوست عزیز و گرامی.

در مورد مطلبی که بیان کردید باید عرض کنم که اولاً خود فعالین سیاسی این جبهه باید پاسخ‌گوی پرسش شما در خصوص نحوه‌ی عملکردشان باشند. بنده نیز به نوبه‌ی خودم انتقاداتی را بر عملکرد اعضای آن در انتخابات‌های گذشته دارم که در جای خود به ایشان گفته‌ام. اما بهتر است که در خصوص مسئله‌ی اصلی شما که تکلیف گرایی و نتیجه‌گرایی در سیاست است سخن بگوییم. از آن‌جایی که دیدگاه ما نسبت به نظام آفرینش و زندگی انسان یک دیدگاه جامع و همه جانبه نگر است، تمامی افعال و عملکردهای‌ ما دارای نتایجی است که اثرش در دنیا و آخرت‌مان خود را نشان می‌دهد.

 بقیه در ادامه مطلب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۲۴
مرتضی حدادی

شاید قضیه آخوندجهنمی را شنیده باشید. قضیه از این جا شروع شد که وقتی برای مجلسی سخنرانی پیدا نمی‌کردند می‌گفتند فلانی رو دعوت کنید به جهنم!. وقتی می خواستندنماز جماعت بخونن و امام جماعت راتب نیومده بود می‌گفتند به جهنم شما بفرامایید جلو. وقتی برای مجلس جشن یا عزا نیاز به یه روحانی داشتند و دنبال یکی می‌گشتند که این کارا را براشون انجام بده ما که دم دستشون بودیم می‌گفتند به جهنم فلانی رو بگید بیاد. 

امروز یه جهنم به جهنم‌های قبلیمون اضافه شده و اون اینه که وقتی خودت رو در مقابل دین و ارزش‌های اسلام و انقلاب مسوول می‌دونی و از نقض و انحراف از مسیر اصلیمون به خودمون می‌لرزیم باز بهمون می‌گن که به جهنم!! برید یه جایی که نلرزید. آخر ما نفهمیدم این جهنمی که ما رو بهش حواله می‌کنن کجاس و جای چه کسایی؟ البته این رو فهمیدم که امروز هر کی دلش برای دین مردم، برای عزت و سرفرازی ایران می‌تپه و از خیانت‌ها و انحراف‌ها به لرزه میافته باید بره به جهنم. و یه حقوق‌دان محترم هم اومده و داره حق هر کسی رو بهش میده و ما رو با حقوقمون به خوبی آشنا می‌کنه. یعنی حق من بی‌شناسنامه‌ی کم سواد بی سواد و بزدل سیاسی جهنمه جهنم!!!!

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۰۹
مرتضی حدادی

دفتر آیت‌الله مصباح در پاسخ به سؤالات متعدد درباره شایعات مربوط به تجویز شکنجه و تجاوز به زندانیان سیاسی: «این‌ها بخشی از هزاران افترایی است که به حضرت آیت الله مصباح نسبت داده‌اند و ابداً صحت ندارد.»
دفتر آیت الله مصباح در پاسخ به سؤالات متعدد درباره شایعات مربوط به تجویز شکنجه و تجاوز به زندانیان سیاسی: 
« این‌ها بخشی از هزاران افترایی است که به حضرت آیت الله مصباح نسبت داده‌اند و ابداً صحت ندارد.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۰۶:۴۶
مرتضی حدادی

دانلود سخنان علامه مصباح یزدی حفظه الله در جمع دانشجویان طرح ولایت93

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۳
مرتضی حدادی

روحانیت اصیل در جایگاه وارثان انبیا، نه تنها منادی توحید و آموزه‌های معصومین(ع)، بلکه وارث همة رنج‌ها و تبعیدها، شکنجه‌ها و شهادت‌های آنان نیز بوده‌اند.

کافی است تاریخ را ورق زد و پیکرهای بی‌سر و سرهای بر دار رفته و بدن‌های قطعه قطعه شده برخی از آنان را نظاره کرد، و نشان برخی دیگر از آنان را از تبعیدگاه‌های بد آب و هوا گرفت.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۴۲
مرتضی حدادی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۲۹
مرتضی حدادی

طرح ولایت سراسری، دانشگاه اصفهان، کلاس فلسفه سیاسی اسلام با دانش‌پژوهان کلاس شهید تهرانی مقدم

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۲۶
مرتضی حدادی
با سلام خدمت دوستان عزیز

بیشتر از یک ماه بود که مطلبی ننوشته بودم. دلیلش هم این بود که امسال توفیق داشتم ماه مبارک رمضان را میهمان اهالی خوب و با صفای روستای آشنا از توابع شهرستان خنج استان فارس باشم. روستای در جنوب استان فارس که تابستانی بسیار گرم و خشک دارد و برای ما که در مناطق شمالی ایران زندگی می‌کنیم تحملش بسیار طاقت‌فرسا است.

به حمدلله به خون گرمی و صفای دل مردم این خطه و محفل باصفایی که در این ایام برگزار نمودند دوری راه و گرمی هوا بر ما هموار شد و خاطره‌ای بس شیرین و گوارا را در یادم به یادگار گذاشتند. همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید. شرکت اقشار مختلف مردم در برنامه‌ها با شور و نشاط خاصی همراه بود و بنده به همراه همسرم توانستیم جلسات مختلفی همچون بیان احکام، سبک زندگی اسلامی، حلقه‌های معرفت،‌ کلاس‌های قرآن، سرود، سخنرانی،‌ شرکت در نماز‌های روزنانه و نماز جمعه و .... را به خوبی برگزار کنیم.

از خداوند متعال توفیقات روز‌افزون اهالی این روستا را خواستارم.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۲۴
مرتضی حدادی