رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو
شما دانشجوی عزیز می‌توانید فایل‌های درسی مورد نیاز خود را از طریق این سایت با ارزانترین قیمت به دست آورید

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

دعایی که آیت‌الله بهجت خواندن آن را به رهبر انقلاب توصیه کردند

رهبر انقلاب در دیدار با اساتید، فضلا و طلاب نخبه‌ی حوزه علمیه قم در تاریخ ۱۳۸۹/۸/۲ در ذیل شرح حدیثی، توصیه‌ی مرحوم آیت‌الله بهجت را برای خواندن دعای «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک» بیان کردند و فرمودند:

«مرحوم آقای بهجت (رضوان الله تعالی علیه) میفرمودند این دعا را زیاد بخوانید: «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک». ممکن بود یک اشکال مقدّری وجود داشته باشد، ایشان به آن هم جواب می‌داد. ممکن بود کسی بگوید وقتی میگوئیم «ثبت قلبی علی دینک»، ما که دینمان درست است، منطقی است، مستحکم است، این برای آن طبقات پایین است.ایشان میفرمود در هر طبقه‌ای که دل انسان و ایمان انسان و دینداری انسان هست، تنزل از آن طبقه، برگشت است. «ثبت قلبی علی دینک» یعنی دین را در همان طبقه‌ی عالی نگه دار و تثبیت کن. اگر این شد، آن وقت زندگی میشود شیرین، مرگ هم مرگ راحت. یکی از مشکلات اساسی ماها، مشکل مردن است. امام سجاد (علیه السلام) به خداوند متعال عرض میکند: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین». خب، انسان در همه‌ی طول عمر در طریق هدایت بوده، اما باز امام دعا می کند که: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین»؛ معلوم میشود خطرناک است.

«حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است   کس ندانست که آخر به چه حالت برود»

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۵۸
مرتضی حدادی

خداوند را شاکرم که امسال توفیق نصیبم شد مراسم اعتکاف را در جمع با صفای دانشجویان دانشگاه صنتعی سیرجان باشم و از فضای صمیمی و آکنده از عطر معنویت ایشان استفاده کنم. در این جا بر خود لازم می‌دانم که از زحمات تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم بالاخص جناب حجت السلام و المسلمین کارگر، مسؤول نهاد این دانشگاه و همچنین برادر گرامی جناب آقای حسن زاده کمال قدردانی را داشته باشم.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۵۹
مرتضی حدادی

مسجد دانشگاه صنعتی سیرجان

همیشه ماه رجب برایم خاطراتی شیرین و بهاری داشته. ماهی که آغاز بهار دل‌هاست و باران رحمت الهی در آن ریزان است. اگر کسی می‌خواهد خود را برای میهمانی در ماه رمضان آماده کند باید از همین ماه شروع به خانه تکانی دلش کند. در این ماه فرشتگان نغمه‌ی «أین الرجبیون» را سر می‌دهند و امید به رحمت الهی را بر دل ها می‌نشانند. شادی و نشاط معنوی این ماه همراه با اعیاد و مراسم اعتکافش صد چندان می‌َشود

به حمدلله و به برکت عنایت امام زمان عج و تلاش‌های مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی چند سالی است که برگزاری مراسم اعتکاف در کشورمان رونق فراوانی گرفته است. این برنامه یکی از الگوی‌های موفق در عرصه‌ی جهاد فرهنگی است که حضرت آقا آن را در دورانی که برخی داعیه‌ی تجددگرایی و فن‌سالاری را داشته‌اند، به زیبایی مدیریت و اجراء کرده‌اند.

یادم نمی‌رود آن روز‌ها را که از خود باختگان روشنفکر مأآب تاریک سیرت، سعی می‌کردند مساجد را از فعالیت‌های فرهنگی خالی کنند و با کشاندن جوانان به سوی فرهنگ‌سرا‌ها به جای قرآن و آموزه‌های دینی، تار و تنبور به دستشان بدهند و به نام فرهنگ چشم و گوش دختر و پسر پاک سرشت این مرز و بوم را به هرزگی و هوس‌بازی باز کنند. در آن اوضاع نابسامان فرهنگی که دشمن شبیخون خود را آغاز کرده بود، این رهبر فرزانه انقلاب بود که با تدابیری حکیمانه به نوسازی معنوی و احیای سنت‌های الهی پرداخت و چراغ امید را در دل اهل ایمان روشن نگاه داشت. یکی از اقدامامت معظم له احیاء سنت فراموش شده‌ی نبوی، یعنی «اعتکاف» بود که رفته رفته به یک مراسم باشکوه عبادی و فرهنگی تبدیل شد.

هرگز یادم نمی‌رود که در سال‌های نخست و برای فرهنگ سازی این آیین، علاوه بر این‌که از معتکفین هزینه‌ای دریافت نمی‌شد، بلکه پس از اتمام مراسم هدیه‌ای هم به رسم یادگار از طرف رهبر معظم انقلاب به معتکفین  داده می‌شد تا مشوق آنان برای حضور در این مراسم باشد. ثمره‌ی بر پایی این سنت حسنه این شد که امروز ما شاهد حظور پر شور اقشار مختلف مردم برای شرکت در این مراسم معنوی هستیم و می‌بینیم که چگونه از یکدیگر برای نام نویسی در این برنامه سبقت می‌گیرند. از طرفی نیز مساجدی که امکان برگزاری آن را دارند ظرفیت‌شان کفاف متقاضیان را نمی‌دهد و به سرعت فهرست ثبت‌نامیان پر می‌شود به طوری که بسیاری نامشان جزو ذخیره‌ها می‌گردد. اکنون نه تنها دیگر خبری از آن هدیه و یاد بود نیست بلکه هزینه‌‌های افطار و سحر را نیز خود معتکفین متقبل می‌شوند. جالب این ‌جاست که خودم شاهد بودم، در یکی از مساجد تهران، شخصی به مسؤول پذیرش اعتکاف التماس می‌کرد که او را به جمع معتکفین راه دهد و در عوض هزینه‌ی یک وعده افطار یا سحر را متقبل شود.

آری اعتکاف نمونه‌ از کارهای فرهنگی اسلامی است که تنها با روحیه‌ی جهادی و اخلاص انجام شده است و ما آن را یکی از هزاران جهادی می‌دانیم که مقام معظم رهبری با تدبیر و مخلصانه انجام داده‌اند. البته توجه به این نکته نیز لازم به ذکر است که این حرکت در زمانی آغاز شد که بسیاری از متدینین و مسؤولین تنها فریاد وا اسلاما شان بلند بود و در خارج از گود و در حاشیه‌ی عافیت‌طلبی خود تنها به سیاه‌نمایی و منفی گویی اکتفا می‌کردند، ولی در عوض حضرت آقا با پایه‌گذاری و حمایت همه جانبه از این سنت آن را مصداقی از رویش‌های این انقلاب معرفی کردند و روح امید را به جان فرهنگ این نظام دمیدند.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۲۶
مرتضی حدادی
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۴۵
مرتضی حدادی

افسران - وهابیت تفرقه  انداز شیعه و سنی | کمپین وحدت شیعه و سنی علیه وهابیت

متن زیر بخشی از بیانات ایشان در دیدار جوانان و دانشجویان سیستان و بلوچستان در سال 1381 است:« بدانید آن کسانى که شیعه را علیه سنّى و سنّى را علیه شیعه تحریک مى‌کنند، نه شیعه را دوست دارند و نه سنّى را؛ با اصل اسلام دشمنند. «رحماء بینهم»؛ یعنى برادران مسلمان بین خود رحیم و مهربان باشند.دشمن از هر دو طرف تلاش مى‌کند. از یک طرف غالى‌گرى و ناصبى‌گرى را ترویج مى‌کند و شیعه را در چشم سنّى، دشمن حقیقى معرفى مى‌کند - بعضى از متحجّرین دینى هم متأسّفانه باور مى‌کنند - از سوى دیگر شیعه را به اهانت به مقدّسات و ارزشهاى سنّى وادار مى‌کند. توطئه‌ى دشمن آن است که این دو مکتب را در مقابل هم قرار دهد. این اختلاف در جهت از بین بردن هویّت یک ملت و در موضوعاتى ایجاد مى‌شود که نباید بین آنها باشد. به علماى محترم شیعه و سنّى گفتم شما دم از وحدت مى‌زنید و این خیلى خوب است و من هم از شما ممنونم؛ اما از کید دشمن غافل نباشید. دشمن از راههایى وارد مى‌شود که ممکن است شما از آن غفلت کنید و به آن توجّه نداشته باشید هوشیار باشید و دشمن را در هر لباسى بشناسید. «و لتعرفنّهم فى لحن القول»؛ از سخنانشان هم مى‌توان آنها را شناخت. بدانید کسانى که شما را به واگرایى از دین، ملت و کشور سوق مى‌دهند، دشمنند و دوست نیستند. کسانى که شما را به اختلافات داخلى سوق مى‌دهند، دشمنند. کسانى که سعى مى‌کنند دلها را نسبت به هم چرکین کنند، دشمنند. کسانى که سعى مى‌کنند آرمانهاى انقلاب اسلامى را دست‌نیافتنى و نظام اسلامى را ناتوان از رسیدن به آنها جلوه دهند، دشمنند. گاهى افرادى که دشمن نیستند هم، این حرفها را تکرار مى‌کنند؛ آنها غافلند. امروز مى‌بینیم مواردى مثل پلورالیسم و نسبى‌گرایى و شکّاکیت که انگیزه‌ى دشمن را تشکیل مى‌دهند، از زبان افرادى جارى مى‌شود که دشمنى ندارند؛ اما غافلند. نمى‌فهمند چه بر زبان مى‌آورند و چگونه جاده‌ى دشمن را صاف مى‌کنند».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۳۹
مرتضی حدادی

این اولین بار نیست که شبکه امام حسین(ع)  با فرافکنی به هر بهانه ای به خود اجازه می دهد به نظام  بتازد. از نمونه های دیگر،  توهین علیه امام خامنه ای (مدظله العالی) صحبت های آقای دانشمند در همین شبکه می باشد که می توانید کلیپ تصویری آن را در پایین مشاهده نمایید. ایشان در صحبت های خود مانند گذشته، مستقیم و غیرمستقیم تهمت های ناروایی را به ولی امر مسلمین جهان، امام خامنه ای نسبت می دهد.

 

برای ما خیلی عجیب نیست که شبکه هایی نظیر این شبکه که منابع مالی شفافی ندارند چگونه توانسته اند تصاویر خود را به تمام دنیا مخابره کنند و به تعبیر خودشان شبکه ای در سطح کره زمین راه اندازی کنند چرا که از خاطرمان نرفته است که دولت انگلیس در اقدامی غیرقانونی حساب بانکی شبکه پرس تی وی در انگلیس را بدون حکم دادگاه مسدود کرد و برخی شبکه های  اجتماعی حساب کاربری این شبکه خبری را تحت فشارهای لابی های صهیونیستی غیر فعال کردند و مانع از انجام فعالیت های خبری این شبکه شدند ولی امروز می بینیم چگونه شبکه هایی  نظیر شبکه امام حسین(ع) در شبکه های اجتماعی تصویری معاند مورد حمایت قرار می گیرند و تصاویر خود را به سراسر دنیا ارسال می کنند و در لباس دین بر علیه دین فعالیت می کنند. اگر این امتیازات در اختیار چنین شبکه هایی قرار نگیرد جای سوال دارد چرا که به سهم خودشان دین خود را در ضربه زدن به نظام اسلامی ادا کرده اند و خیالشان راحت است که حق مطلب را ادا کرده اند. 

 


آقای دانشمند حتی اگر یک بار کتاب ولایت فقیه حضرت امام(ره) را مطالعه می کردند، مفهومِ "علیِ زمان" را درک می کردندمطمئنا کسی در مقام مقایسه ی ذات قدسی و ملکوتی حضرات معصومین با ولی فقیه نیست؛ اما چه کسی می تواند منکر این شود که ولی فقیه در جایگاه امیرالمومنین نشسته است؟
 

اینکه حضرت امام(ره) نیز فرموده اند "ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است" نیز در کتاب ولایت فقیه حضرت امام این گونه توضیح داده شده است که اجرای احکام اسلامی و حدود آن به دست معصوم یا نائبان آن ها هیچ تفاوتی ندارد.

آیا جناب دانشمند به حضرت امام(ره) هم معترضند؟ آیا این سخنان را نشنیده بودند؟ چرا تا کنون احساس خطر نکرده اند؟

 

به راستی چرا ایشان در آن شبکه از قمه زنی و انحرافات دیگر این تیم انگلیسی صفت آزرده نمی شوند؟ پاسخ را خدمتتان عرض می کنم! وقتی از ولایت الله خارج شوی؛ برای قرار گرفتن در ولایت طاغوت، می بایست شرف و عزت خود را هم به حراج بگذاری..

 

مفهوم نیابت امام چیزی نیست که با سخن پراکنی چنین افرادی که خود کوچک کننده ی شان روحانیت هستند، زیر سوال برود. چرا که خود حضرت امام زمان(عج) به مفهوم ولایت خاص و ولایت عام تصریح فرموده اند. بله! این گونه است.. خودنمایی و ابراز وجود گاهی باعث می شود احادیث متقن را هم زیر سوال ببرند!

 



دانلود کلیپ تصویری


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۳۳
مرتضی حدادی

سوال خوبی مطرح کرده‌اید. خوشحالیم که در جوانی به فکر برنامه ریزی که ضامن رشد و کمال شما است افتاده اید. همانطور که خودتان می دانید زندگی و سرمایه عمر برای انسان نعمتی بی بدیل و فرصتی بی نظیر است که اگر از دست برود هرگز قابل بازگشت نیست. ما باید برای ثانیه های عمرمان حساس باشیم و آن را مفت و رایگان از دست ندهیم. شما در سوالتان تعبیر درستی مطرح کردید: استفاده از لحظه لحظه زندگی؛ ما به جز عمر خود چیزی نداریم و نقد آن هم همان لحظه‌ای است که در آن هستیم.

بقیه در ادامه مطلب...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۳۷
مرتضی حدادی

سلام علیکم. شما این دسته بندی را و نام گذاری (مثلث عشق)را قبول دارید؟ مثلا اینکه عشقی را که در آن تعهد بسیار بالاست را عشق پوچ بنامیم؟ در برخی از کتابها در کنار گزینه تعهد تصمیم را نیز نوشتند میشود توضیح دهید این دو کلمه چه ارتباطی با هم دارند؟

پاسخ:

با سلام و تشکر از دقت نظر شما دوست گرامی

برای انتقال مفاهیم و معارف مختلف می‌توان از شیوه‌های مختلفی استفاده کرد تا اثر بخش‌تر و جذاب تر به نظر برسند. یکی از این روش‌ها شیوه‌ی تمثیل است و دسته بندی است. اگر در این دسته بندی‌ها اگر از قاعده منطقی و حصر عقلی استفاده نشده باشد می‌توان در آن‌ها مناقشه کرد. برای همین بنده‌هم این تقسیم بندی را کاملا قبول ندارم .

ولی به نظر بنده این حرف درستی است که عشق بدون صمیمیت که همراه با تعهد بالا باشد عشق پوچی است زیرا در این حالت اصلا نمی شود نام عشق را بر این رابطه گذاشت زیرا میل و صمیمیت(محبت) اساس عشق است و بدون آن عشقی به وجود نمی‌آید. پس در این حالت بهتر است بگوییم این رابطه یک رابطه مشفقانه و دلسوزانه است که هر انسانی نسبت به کسانی که در موردشان مسوولیت و تعهدی دارد باید داشته باشد. 

امّادر مورد رابطه تعهد و تصمیم فکر کنم که مقداری خلط لفظی صورت گرفته. اگر منظور تعهد و صمیمیت باشه که مربوط به بحث ما میشه یعنی انسان در قبال کسی که با او رابطة دوستی و محبت داره احساس تعهد و التزام می‌کنه.

برای همین هم معصومین علیهم السلام اساس دین رو حب و رابطه عاشقانه با خداوند و اولیای او معرفی و این رابطه در مراتب پایین تر به احساس دوستی و صمیمیت با والدین،‌ همسر، فرزندان، مؤمنین و ... کشیده میشه.

کسی که با خداوند رابطه ی صمیمی داره نمی تونه بر خلاف خواسته اون عمل کنه و این حالت برای او یک مصونیت و عصمت اکتسابی به دنبال داره.



۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۴۰
مرتضی حدادی

بنا به درخواست یکی از خوانندگان محترم کتاب‌های زیر را در زمینه‌ تربیت فرزند معرفی می‌کنیم:

برای آشنایی با کتاب‌ها به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۱۳
مرتضی حدادی