رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو
شما دانشجوی عزیز می‌توانید فایل‌های درسی مورد نیاز خود را از طریق این سایت با ارزانترین قیمت به دست آورید

۲ مطلب در فروردين ۱۳۸۹ ثبت شده است

۱. گروه علوم تربیتى در یک نگاه

موسسه

علوم تربیتى در میان رشته‌هاى علوم انسانى مجموعه‌اى از دانش‌هاى به هم پیوسته است که به بررسى مبانی، اصول، اهداف، روش‌ها، مراحل، زمینه‌ها و عوامل تعلیم و تربیت مى‌پردازد و از روش عقلى و بحث‌هاى فلسفى دربارة تعلیم و تربیت و نیز روش علمى و یافته‌هاى روان‌شناسی، جامعه شناسی، اقتصاد و مدیریت در مباحث نظرى و کاربردى سود مى‌برد.

این رشته درمراکز علمى و آکادمیک جهان، شاخه‌ها وگرایش‌هاى مختلفى ازقبیل روان‌شناسى ‌تربیتی، جامعه شناسى تعلیم و تربیت، اقتصاد تعلیم و تربیت، مدیریت آموزش و پرورش، برنامه‌ریزى آموزشى و درسی، فلسفة تعلیم و تربیت و غیره را داراست که به علت ریشه‌اى بودن و نفوذ تعلیم و تربیت در همة ابعاد زندگى فردى و اجتماعى بشر و تأثیرپذیرى حوزه‌ها و نهادهاى مختلف زندگى اجتماعى از تعلیم و تربیت، در کشورهاى مختلف داراى اهمیت زیادى بوده و هزینه‌هاى بسیارى براى بهبود و گسترش آن صرف مى‌شود.

در مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى (ره) اولین گروه آموزشى در رشتة علوم تربیتى در سال 1372هـ ش از بین فارغ التحصیلان دورة عمومى پنج سالة معارف اسلامى مؤسسة در راه حق، تشکیل گردید و پس از رسمیت یافتن مؤسسة امام‌خمینى (ره) فعالیت خود را در این مؤسسه ادامه داد و تاکنون از طریق پذیرش و تشکیل گروه‌هاى جدید و نیز گروه‌هاى پژوهشی، ‌اصلاح برنامه‌ها و ساختار گروه به رشد نسبى خوبى از نظر کمیت و کیفیت رسیده است.

2.جایگاه گروه علوم تربیتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۸۹ ، ۱۴:۱۵
مرتضی حدادی

جنگ نرم در عرصۀ ارزش ها

 را جدی بگیرم!!!

جنگ نرم

تهاجم فرهنگی با تضعیف و هجمه به ارزش های یک جامعه آغاز می شود. دشمن در یک جنگ نرم تمام ایار با حمله به ارکان فرهنگی و اعتقادی یک جامعه آن را از درون خلع صلاح می نماید و می تواند به صورت خزنده  یک جامعه را بر وفق  مراد و سیاست خود کنترل نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۸۹ ، ۰۷:۳۰
مرتضی حدادی