رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو
شما دانشجوی عزیز می‌توانید فایل‌های درسی مورد نیاز خود را از طریق این سایت با ارزانترین قیمت به دست آورید

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۴ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۵۶
مرتضی حدادی

سلام استاد سوالی داشتم، نظرتون راجع به اردو مختلط چیه؟


سلام علیکم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه عزیز از نظر شرعی هرگونه اختلاط بین زن و مرد نامحرم جایز نیست

حتی در قالب اردوی علمی و ... . همونطور که مستحضر هستید آسیب و آفات اختلاط دختر و پسر در فضای رسمی دانشگاه و اداره کم نبوده و نیست و حال چه برسد به فضاهای دیگری که امکان کنترل نیست.

خب استاد دین اسلام ک محدود ک کننده نیست؟ اینطور که میگیم محدود کردیم ادما رو و اینکه شرمنده نگاه حیوانی رو رواج دادیم!


پاسخ

همه ی ادیان چه الهی و چه بشری محدود کننده اند و اگر محدوده یا حریمی نداشته باشند ماهیت شان از بین میرود به نظر شما اکر احکام اسلامی چه حرام و چه واجب که در واقع ترک آن نیز حرام است از اسلام گرفته شود چیزی برای اسلام جز نام و ظاهر باقی خواهد ماند؟

در واقع نگاه حیوانی یعنی همین که در زندگی انسان حریم و حرمتی نداشته باشد. مانند حیوانات که هیچ گونه تکلیفی ندارندمرتضی حدادی‌, اسلام برنامه و دستور العمل زندگی انسانی است و هدفش این است که آدمی را به زندگی و حیات طیبه برساند. محدودیت هایی هم که برای روابط اجتماعی قرار داده شده است بر اساس مصلحت زندگی ابدی انسان تنظیم شده رابطه ی ما با دیگران از موضوعات مهمی است که نمیتواند از نظر دین نادیده گرفته شود. یکی از این رابطه ها ارتباط با جنس مخالف نامحرم است.

برای کسانی که هم شناخت صحیح از اسلام دارند و هم عامل به دستورات آن هستند بدون در نظر گرفتن منابع دینی عقلا حکم به مفسده ی این نوع تعامل دختر و پسر میکنند.کسانی هم سعی میکنند چنین اردوهایی را به راه بیاندازند دقیقا میدانند که فرصت مناسبی را این فضا برای اغراض شیطانی شان فراهم می کند و نیز جوانان را از دین و دینداری دور کرده و در اختیار اهداف ضد دینیشان قرار می دهد

برای نمونه به یکی از این اردوها اشاره میکنم که اخیرا اتفاق افتاده این گزارش اتفاقاتی است که در یک اردوی مختلط افتاده است و مسوولین دانشگاه هم نسبت به آن اقدامی انجام نمی‌دهند که هیچ بر تکرار آن نیز تعمدا دامن می‌زنند.

 

به نظر شما  ترویج زندگی حیوانی(شهوت گرایی، لذت طلبی و لاابالی گری بدون حریم و محدودیت) با کدام یک از دو رویکرد مخالف و موافق اردو‌های مختلط سازگار تر است.

و سوال آخر آیا همکنون مشکل و مسئله‌ی مهم جامعه دانشگاهی ما برگزاری اردوهای مختلط است یا مسائل مهم‌تری از قبیل ازدواج دانشجویان، شغل و مسائل آموزشی و پژوهشی کارآمد هم وجود دارد.

شاید این سیاستی است برای سرگرم کردن دانشجویان تا مطالبات اساسی خود و کشور را فراموش کنند. 

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۱۶
مرتضی حدادی