رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو
شما دانشجوی عزیز می‌توانید فایل‌های درسی مورد نیاز خود را از طریق این سایت با ارزانترین قیمت به دست آورید
در کشور عزیز اسلامی مان ایران مردم باوری راسخ به امام دوازدهم و منجی غایب از نظر ها دارند به طوری که این اعتقاد را در فرهنگ خود درونی نموده و هویت فرهنگی ویش را در این باور جستجو می کنند.
انقلاب اسلامی ایران با الهام گرفتن از این فرهنگ شکل گرفت و توانست مراحل و موانع سخت و دشوار را پشت سر بگذارد و در دنیای امروز حرفی برای گفتن داشته باشد به طوری  نقش ود را در معادلات سیاسی  امروز جهان بصورت فعال ایفا نماید. آری این استقلال سیاسی و فرهنگی و اجتماعی مرهون فرهنگی اصیل و پویا به نام مهدویت است که می تواند روح نشاط و امید به آینده را در میان جامعه ای مستضعف همچون ایران بدمد و آن را به اوج عزت برساند.
دشمنان این مملکت با ضربه هایی  کاری که از این فرهنگ  خورده اند همواره در صددند تا به هر قیمتی که انتقام خود را از این ملت بگیرند. آنان در آغاز راه با به پا کردن جنگ سخت در پی مقابله با فرهنگ نوپای حاکم بر این سرزمین برآمدند. اما این فرهنگ که ادامۀ راه فرهنگ اهل بیت علیهم السلام بود چنان در درون این امت ریشه دوانده بود که تیشۀ آنان توان قطع ریشۀ آن را نداشت. هرچه ضربات آنها عمیق تر می شد قدرت این شجره طیبه نیز روز افزون می گشت به طوری که دشمن چنان خود را عاجز از ادامه راه خود دید که  به دنبال طرفند جدیدی برای برچیدن این نهال تنومند شده باشد.
آنان تهاجم فرهنگی و جنگ نرم  را تنها راه موثر در برابر فرهنگ اصیل این ملت دانستند و برای توسعۀ آن از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و نمی کنند. یکی از شیوه ها و تاکتیک های آنها در این عرصه مقابله با باور ها و اعتقادات اساسی مردم است آن ها با القاء شبه و ترویج آنها با شیوه های مختلف فرهنگی و رسانه ای  در پی این هدف هستند که افکار را در قالبی که اشاعه می دهند گرفتار نمایند و نگاه مردم را از حقیقت منحرف کرده و به سوی خود معطوف نمایند.
معنویت بدون دیانت، دیانت  منهای شریعت، شریعت دور از فرهنگ، فرهنگ بدون اسلام و اسلام منهای مهدویت و روحانیت. از اهدافی است که دشمن برای مبارزۀ خود بر علیه این مرز و بوم تدارک دیده است و برای آن مجدانه برنامه ریزی می کنند. فرهنگ مهدوی که ادامۀ راه اسلام ناب محمدی (ص) است رمز پیروزی این ملت بر دشمنان بوده و اگر این سلاح از آنان گرفته شود هویتشان از بین خواهد رفت . فرهنگ مهدویت روح امید و استقامت را در این مردم زنده نگه داشته است تا آنان راه رسیدن به آینده دنیا را بیابند و وارثان بحق آن باشند.
صلح و صلاح در این فرهنگ چیزی ورای شعارهای عوام فریب لیبرالی و دموکراتیک است. زمینه سازی برای ظهور مصلح کل روحی را بر جامعه حاکم می کند که دیگر جای برای نقش بازی کردن و سالوس بازی استثمارگران و فرصث طلبان دنیا طلب  نیست. با این که هنوز ظهور منجی و مهدی موعود فرا نرسیده عده ای توانسته اند با الگو گرفتن و زمینه سازی برای برپایی آن،  این تحول عمیق را در دنیا به وجود بیاورند و منافع آن ها را به خطر بیاندازند. پس باید آنها به فکر ایجاد انحراف در این باور و فرهنگ باشند. آنان یا از طریق انحراف معنوی  در این باور دستکاری می کنند و با همایت از دروغ گویان و حیله گران به مهدی تراشی  می پردازند و یا رابطۀ میان فرهنگ و مهدویت را با نظریه پردازی ها و آراء واهی خود متزلزل می کنند. فرهنگ بدون مهدویت فرهنگی است که در برابر انحرافات اخلاقی و فکری و فرهنگی ساکت است و  پلورالیزم و نسبیت عقیدتی  را می پذیرد. مهدویت بدون فرهنگ هم به دنبال عافیت طلبی است و در برابر ظلم و جور سکوت اختیار می کند و حتی راضی به اشاعه فحشا و ظلم در عالم است تا به خیال خام خود زمینۀ ظهور فراهم شود.
درخاتمه فرهنگ بدون مهدویت و مهدویت بدون فرهنگ دو هدف عمده در تاکیتک ها ی جنگ نرم دشمن بر علیه اسلام و این انقلاب است که البته با وجود فرمانده ای بصیر و آگاه و دشمن شناس در راس این نظام دسیسه های آنان نقش بر آب می شود . انشاء الله خداوند متعال به ما این توفیق را ارزانی دارد که لیاقت سربازی و جانبازی در راه اعتلای این فرهنگ را داشته باشیم.
والسلام علیکم و رحمت الله
مرتضی حدادی
4/05/1389
14 شعبان المعظم 1431
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۵/۰۴
مرتضی حدادی

نظرات  (۲)

متاسفانه هنوز هم انتظار فرج در حد شعار باقی مانده, که مقصر اصلی حوزه های علمیه هستند که حضرت ولی عصر عجل الله فرجه را فراموش کرده اند و ...
البته عده ای کمی از مردم عادی, فارغ از غفلت هایی که اکثریت مردم بدان مبتلایند, با یاد حضرت زنده اند و در مسیر جلب رضایت ایشان حرکت می کنند.


اللهم امنن علینا برضا و ارزقنا الاجتهاد فی طاعته و اجتناب معصیته
اللهم عجل لولیک الفرج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی