رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو
شما دانشجوی عزیز می‌توانید فایل‌های درسی مورد نیاز خود را از طریق این سایت با ارزانترین قیمت به دست آورید
۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۴۰

پرسی درباره تقسیم بندی مثلث عشق

سلام علیکم. شما این دسته بندی را و نام گذاری (مثلث عشق)را قبول دارید؟ مثلا اینکه عشقی را که در آن تعهد بسیار بالاست را عشق پوچ بنامیم؟ در برخی از کتابها در کنار گزینه تعهد تصمیم را نیز نوشتند میشود توضیح دهید این دو کلمه چه ارتباطی با هم دارند؟

پاسخ:

با سلام و تشکر از دقت نظر شما دوست گرامی

برای انتقال مفاهیم و معارف مختلف می‌توان از شیوه‌های مختلفی استفاده کرد تا اثر بخش‌تر و جذاب تر به نظر برسند. یکی از این روش‌ها شیوه‌ی تمثیل است و دسته بندی است. اگر در این دسته بندی‌ها اگر از قاعده منطقی و حصر عقلی استفاده نشده باشد می‌توان در آن‌ها مناقشه کرد. برای همین بنده‌هم این تقسیم بندی را کاملا قبول ندارم .

ولی به نظر بنده این حرف درستی است که عشق بدون صمیمیت که همراه با تعهد بالا باشد عشق پوچی است زیرا در این حالت اصلا نمی شود نام عشق را بر این رابطه گذاشت زیرا میل و صمیمیت(محبت) اساس عشق است و بدون آن عشقی به وجود نمی‌آید. پس در این حالت بهتر است بگوییم این رابطه یک رابطه مشفقانه و دلسوزانه است که هر انسانی نسبت به کسانی که در موردشان مسوولیت و تعهدی دارد باید داشته باشد. 

امّادر مورد رابطه تعهد و تصمیم فکر کنم که مقداری خلط لفظی صورت گرفته. اگر منظور تعهد و صمیمیت باشه که مربوط به بحث ما میشه یعنی انسان در قبال کسی که با او رابطة دوستی و محبت داره احساس تعهد و التزام می‌کنه.

برای همین هم معصومین علیهم السلام اساس دین رو حب و رابطه عاشقانه با خداوند و اولیای او معرفی و این رابطه در مراتب پایین تر به احساس دوستی و صمیمیت با والدین،‌ همسر، فرزندان، مؤمنین و ... کشیده میشه.

کسی که با خداوند رابطه ی صمیمی داره نمی تونه بر خلاف خواسته اون عمل کنه و این حالت برای او یک مصونیت و عصمت اکتسابی به دنبال داره.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۲
مرتضی حدادی

نظرات  (۲)

سلام علیکم، با تشکر از جوابتان،اگر ممکن است قسمت دوم سوالم (رابطه تعهد و تصمیم) را نیز جواب بدهید.
شما نیز با افتخار لینک شدید
از وقتی که گذاشتید ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی