رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو
شما دانشجوی عزیز می‌توانید فایل‌های درسی مورد نیاز خود را از طریق این سایت با ارزانترین قیمت به دست آورید

تنبیه، آری یا خیر

نویسنده:

مجید همتی
انتشارات: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌ خمینی (‌ره)
 
تربیت در نظر بسیاری از والدین چیزی جز تنبیه نیست، ولی واژة تربیت در واقع به معنای تعلیم یا پرورش، شامل مجموعه‌ای از روش‌های مثبت و منفی است. وقتی کودکان خود را تربیت می‌کنید علاوه بر اینکه آن‌ها را از رفتارهای نادرست باز می‌دارید به آن‌ها می‌آموزید که چطور رفتار کنند. حال آنکه تنبیه، تنها به کودک می‌گوید، چگونه رفتار نکند.
در این کتاب سعی شده است، راه‌کارهایی ارائه شود تا با به کارگیری آن‌ها بتوانید بد‌فتاری کودکتان را کنترل کرده و رفتار آنها را اصلاح کند.
 
این کتاب از 6 فصل تشکیل شده است که در آن به مباحثی از این قبیل پرداخته شده است: دیدگاه پیشینیان در مورد تنبیه، کودکمان را تنبیه کنیم یا نه؟، آثار مخرّب تنبیه بدنی، روش‌های جایگزین تنبیه بدنی(روشهای مستقیم و غیر مستقیم)، شرایطی که در تنبیه باید رعایت شود و ...
 

نظم آموزی به کودکان

نظم آموزی به کودکان
 نویسنده: مجید همتی
 
انتشارات: نشر ولایت
با ‌شلخته ‌خواندن کودکی که اسباب بازی‌های خود را جمع نمی‌‌کند، وسایل او جمع نخواهد شد و این برچسب به وی نظم و ترتیب را نمی‌‌آموزد. تنها ممکن است او تصویری نادرست از خویش پیدا کند و این رفتار موقت او, با برچسب شما به رفتاری ثابت و دائمی تبدیل شود و احتمالاً در آینده آن‌ را تکرار کند.
عده‌ای معتقدند باید با ترساندن کودک، انضباط را به وی آموخت؛ برخی می گویند باید او را به‌حال خود گذاشت تا هرچه دلش می‌‌خواهد آزادانه انجام دهد؛ نظر شما چیست؟
در این کتاب همانگونه که از نامش پیداست به نظم آموزی به کودکان پرداخته شده است؛ در این کتاب می توانید جوابی برای سئوالات ذیل بیابید.
*آیا می خواهید از اصول نظم آموزی به کودکان مطلع شوید؟
*مادری می پرسید: چگونه نظم را به صورت عملی به کودکم بیاموزم؟
*آیا از اینکه کودکتان به حرفهایتان گوش نمی دهد، کلافه نشده اید؟
* چگونه به کودکان یک تا سه ساله نظم آموزی نمائیم؟
*چگونگی به کودکان سه تا پنج سال یا پیش دبستانی نظم آموزی نمائیم؟
*چگونگی به کودکان دبستانی شش تا دوازده ساله نظم آموزی نمائیم؟

اعتماد به نفس کودک من

نویسنده:

مجید همتی
انتشارات: مؤسسه آموزشی پژوهشی امام‌ خمینی (‌ره)
 
باید تلاش کرد تا احساس «کارا»‌بودن، مفید واقع‌شدن و بالطبع «خودارزشمندی» و قابل احترام‌بودن را در کودکان تقویت کرد.کودکی که احساس اعتماد‌ به‌نفس، کارایی و ارزشمندی نداشته باشد، چگونه می‌تواند با انگیزه‌های قوی، و تصمیم و اراده‌ای استوار که اساس پیشرفت هر کاری است، در آینده فردی موفق شود.
          امروزه در اصلاح و درمان بسیاری از اختلالات شخصیتی و رفتاری کودکان؛ نظیر کم‌رویی و گوشه‌گیری، لجبازی، پرخاشگری و تنبلی، به‌عنوان اولین یا مهم‌ترین گام، به ارزیابی و پرورش احساس اعتماد‌ به‌نفس و عزت نفس و تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی آنان می‌پردازند.
            برخی عناوین مطرح شده در این مجموعه عبارتند از :
اعتماد‌ به‌نفس و سبک‌‌های تربیتی(خانواده‌های سهل‌گیر، خانواده‌های سختگیر و مستبد، خانواده‌های مقتدر)، رابطه اعتماد‌ به‌نفس و عزت‌نفس، اعتماد‌ به‌نفس یا اعتماد(توکل) به‌خدا، عوامل موثر‌ِایجاد اعتماد‌ به‌نفس در کودک، ضعف اعتماد‌ به‌نفس، نشانه‌های اعتماد‌ به‌نفس ضعیف در کودکان، عوامل موثر در ضعفِ اعتماد‌ به‌نفس کودک، توصیه‌های برای پیش‌گیری و مقابله با ضعف اعتماد‌ به‌نفس ‌ِکودک، و ...

بازی را جدی بگیرید! (کتاب)

حالا می‌فهمم چرا شخصیت بزرگی چون رسول خدا صلی الله علیه و آله خم و شد و نوه‌هایش را 
مرکب می‌شد. حالا متوجه می‌شوم که حکمت کار ایشان چه بود که در کوچه‌ها دنبال حسن و حسین می‌دوید و می‌فرمود بچه را تا هفت سال رها کنید تا بازی کند! چون بازی باعث رشد جنبه‌های مختلف شخصیت کودک می‌شود. پس شما هم بازی را جدی بگیرید!
آقای علی‌محمد صالحی پس مقدمه در فصل اول به روان‌شناسی بازی و کارکردهای آن و انواع بازی‌های مفید پرداخته است. در فصل دوم به انواع اسباب‌بازی‌ها برای سنین مختلف پرداخته است. او از بازی‌های رایانه‌ای هم غفلت نکرده و به مضرات آن نیز اشاره نموده است. در فصل سوم نیز نکته‌هایی کاربردی در مورد خرید اسباب‌بازی و انتخاب بازی رایانه‌ای و برخی بازی‌های جالب آورده است.
این 96 صفحه را شما والدین و مربیان حتما بخوانید.

آرامش طوفانی

(پیشگیری و درمان خود ارضایی)

نویسنده: سید مصطفی دیانت مقدم
انتشارات: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌ خمینی (‌ره)
خدای مهربان نیازهای مختلفی در وجود تک‌تک ما قرار داده است. وقتی گرسنه می‌شویم، غذا می‌خوریم؛ وقتی تشنه می‌شویم، آب می‌نوشیم؛ دوست داریم به دیگران محبت کنیم و خودمان هم مورد محبت قرار گیریم؛ دلمان می‌خواهد دیگران به ما احترام بگذارند. حس کنجکاوی نسبت به نادانسته‌ها، ما را وادار به حرکت و دستیابی به اطلاعات تازه می‌کند و ... .
یکی از نیرومندترین نیازهایی که خدا در وجود انسان قرار داده است، نیاز و میل جنسی است. این نیاز تا قبل از دوران بلوغ و سنین نوجوانی در وجود انسان خاموش است و خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ اما رسیدن دوران بلوغ همان و بیداری این اژدهای نیرومند همان. گویی به یکباره تمام وجود نوجوان را فرا می‌گیرد و او را درچنگال‌های خود اسیر می‌کند. شاید سؤال شود چرا خداوند این میل را در وجود انسان قرار داده؟ چرا نوجوان باید با این مشکل بزرگ مواجه شود؟ آیا بهتر نبود چنین میلی وجود نداشته باشد تا نوجوان راحت به درس و زندگی‌اش بپردازد؟ پاسخ روشن است؛ هر نعمتی که خدا در اختیار انسان قرار داده کارایی خاصی دارد....
در این مجموعه به عناوینی از این دست(به صورت مفصل)پرداخته می شود:
۴.کتاب زن منتظر و منتظر پروری  خانم مریم معین الاسلام

۵.الگوهای تربیت- محمد علی کریمی نیا

۶.به بچه ها گفتن،از بچه ها شنیدن ترجمه فاطمه عباسی فر

۷.اسلام و حقوق کودک دکتر احمد بهشتی

۹.تربیت آیت الله امینی

گلبرگ زندگی دکتر مهدی نیک خو

۱۱.بازی کودک در اسلام  محمد صادق شجاعی

 ۱۲.کتابهای کلیدهای تربیت فرزند انتشارات صابرین

 ۱۵.ریحانه بهشتی

کتاب مفید و لازمی است برای همه مادران باردار و شیرده شامل اذکار و نمازها و اقدامات معنوی موثر در تربیت فرزند(به درد مادی گراهای امروزی  اصلا نمیخوره) و البته نکات بهداشتی و تغذیه ای دوران بارداریی را تا حد نسبتا خوبی شامل میشود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۲
مرتضی حدادی

تربیت فرزند

نظرات  (۱)

سلام علیکم بسیار لطف کردید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی