رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو

دانلود فایل‌های تخصصی دانشجویی

رهنمای دانشجو
شما دانشجوی عزیز می‌توانید فایل‌های درسی مورد نیاز خود را از طریق این سایت با ارزانترین قیمت به دست آورید

اعتقادات و باورهای مردم  در  تیررس این حملات قرار دارند . زیرا این اعتقادات و ارزش های فرهنگی است که به جامعه هویت می دهد و صلاح اصلی مردم برای دفاع از کیان خود به حساب می آید. در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که امت اسللمی با اتکاء به ایمان و اعتقادات دینی و ملی خود در برابر دشمن تا بن دندان مصلح ایستادگی کرد و توانست آن را از سرزمین خود برون براند و  در طی هشت سال با اندک تجهیزات نظامی بتواند در مقابل تمام دنیا تاب بیاورد. دشمن زخم خورده سال هاست که عقده ی انتقام  و تلافی ناکامی هایش را دارد وبا ترفند های فراوانی در صدد ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی ایران می باشد. هجمه های فرهنگی و تحریم های اقتصادی را روز به روز بیشتر می کند به طوری که از هیچ جنایت و خیانتی فروگذار نکرده و با پرداخت هزینه های هنگفت در عرصه های گوناگون سعی در ضربه زدن به این انقلاب را دارد.

باید این خطر را جدی گرفت همان طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال هاست که فریاد بیدار باش را به در گوش ما سر داده اند اما متاسفانه شاهد حرکت جدی و ثمر بخشی در این جهاد عظیم نیستم جهادی که جهاد اکبر است و  شیطان بزرگ در این عرصه برای ضربه زدن از نفس و مشتهیات نفسانی کمک می گیرد و فضا را برای افراد جامعه آلوده می کند، این جاست که او با ابزار پیشرفته و فن آوری های اطلاعاتی روز دنیا می تواند سوار بر نفس سرکش ما شود و با القای شهوت، قدرت طلبی و خشونت در بین نسل نو آنها را از ارزش ها ی اصیل خودشان دور نماید و آموزه ها و مفاسد خود را در  میان زرورق به جوانان ما قالب نماید بطوری که آنان را از گذشته و داشته های فرهنگی و دینی خود بی گانه کرده و کورکورانه به دنبال خود بکشد.

ماهواره ، اینترنت ، سینما، بازی های رایانه ای ، کتاب های گمراه کننده و مجلات رنگانگ تسلیهاتی نرمی است که دشمن آنها را به کار گرفته و به یقین می توان گفت که اثر آنها بسیار مخرب تر از بمب های اتمی و شیمیایی و ... است . گرفتن هویت یک جامعه یعنی نابود کردن آن جامعه، اگر مردم هیروشیما و ناکازاکی بر اثر بمب اتمی نابود شدند و جراحت ها ی جبران ناپذیری را متحمل گردیند، اما باز هویت خود را نگاه داشتند و هر ساله این واقعه دردناک را زنده نگاه می دارند. و انزجار خود را نسبت به جنایتکاران و دولت آمریکا ابراز می نمایند و هنوز رسوم شان پا بر حجاست.  اما مردم مسلمان آندلوس چه طور؟ آنهایی که از تمدنی غنی برخوردار بودند و موجب رشد تمدن در اروپا گردیند.اینک جز آثار تاریخی و نامی از آنها در کتابخانه های اسپانیا باقی نمانده و مردمان آن سرزمین با هویت و فرهنگ  گذشته خود کاملا غریب و بیگانه اند. و این به خاطر این است که آنان به سبب غفلت و شکست در یک جنگ نرم  سست شدند و با یک جنگ نظلامی کاملا از هم متلاشی شدند و هویت خود را از دست دادند.

آری توطئه های دشمن واقعیت دارد و توهم شمردن آن توهمی بیش نیست ادعای توهم دانستن این امر جز از عده ای که قربانی این جنگ نرم شده اند و در غفلت و جهالت به سر می برند سر نمی زند. آنهایی که از روی از خود بیگانگی و غزب هراسی  مرعوب و شیفته  فرهنگ بیگانه شدند و  گاهابه عنوان ایادی  استکبار  و  یا نوکران بی جیره و واجب تیشه به ریشه ی خود  و فرهنگ خود می زنند.

تنها راه مصون ماندن از این خطر بزرگ آگاهی و بصیرت است که بارها رهبر فرزانه ی انقلاب به آن توصیه نموده اند. در سایه ی این بصیرت است که انسان می تواند ارزش های حقیق و اصیل را خوب بشناسد و تهدیداتی را که از سوی دشمن معطوف به آن است  را دفع نماید. زنده نگاه داشتن ارزش ها وظیفه ای بس خطیر است که میتوان آن را از اهداف خطیر اقشار و احاد جامعه بر شمرد. پرداختن به مقوله ی ارزش ها و درونی سازی آنها در جامعه از مسائل مهم و بنیادینی است که باید به آن اهتمام ورزید و از هر تلاشی در این راه فروگذار ننمود. این مهم باید از ابتدای شکل گیری شخصیت فرزندان جدی گرفته شود و از خانواده شروع شده و به  مدرسه و دانشگاه، رسانه ها و ارگان های فرهنگی دیگر جامعه تسری داده شود تا به فضل الهی از جامعه ای ارزش مدار برخوردار شویم و صادر کننده ی این ارزش ها به جوامع دیگر باشیم.

والسلام علیکم

مرتضی حدادی  

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۱/۲۳
مرتضی حدادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی